回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: V-150美軍裝甲車曾喺邊度服役
freedom0087
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 2828
精華 0
積分 39
帖子 1510
成品數目 39 件
閱讀權限 10
註冊 2005-8-1
來自 星之大海
狀態 離線
發表於 2009-2-20 06:39 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 
V-150美軍裝甲車曾喺邊度服役

請問有無參與”伊立克”戰役or留守?



 附件: 您所在的用戶組無法下載或查看附件




我的征途是星之大海.
頂部
horushk
平民
Rank: 1



UID 24831
精華 0
積分 0
帖子 9
成品數目 0 件
閱讀權限 10
註冊 2008-1-5
狀態 離線
發表於 2009-2-20 09:07 AM  資料  短消息  加為好友 
http://en.wikipedia.org/wiki/V-150


The V-150 was a hybrid variant which actually came after the V-200 and was based on the V-200 but had some V-100 features. It could be equipped with diesel or gasoline engines and most were produced for the Saudi Arabian National Guard. Their version was called the V-150S.

In the 1980s Portugal developed a series of clones called the Chaimite, which included a version with a 90 mm turret (V-400 Chaimite), but the Portuguese Army chose to buy 15 examples of the US-made V-150 Commando.


The V-100 would be the starting point for the M1117 Armored Security Vehicle which is being used by the U.S. Army for convoy protection and other duties in Iraq.

在伊拉克的是 m1117

[ 本帖最後由 horushk 於 2009-2-20 09:10 AM 編輯 ]

頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-23 07:16 AM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver