回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: 模型攝影小技巧分享: DC可以好掂!
sunnycch
少校
Rank: 3Rank: 3


UID 4149
精華 0
積分 3
帖子 2198
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2005-8-30
狀態 離線
發表於 2009-4-15 11:39 AM  資料  短消息  加為好友 
回復 #40 宏仔 的帖子

what kind of light did you use?
if common desk light, 用牛油紙包一包盞燈, act like diffusor

頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-4-15 10:26 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 宏仔 於 2009-4-15 07:31 AM 發表
But I always end up with either
overexposing both the background and the object, or
uneven brightness on the background if I make the background light source less intense.
Perhaps, I need to put the object further away from the background.  Now it is only about 1 foot.  And perhaps, like sunnycch suggested, put one more light source to the object from the left with a mild intensity.
Is that what you would suggest?

U grab the tricks!
the most economy way I believe is to evenly spread ur lighting on the background & moving the MS further away from background so to avoid splitting lighting :)
look 4ward to your great pic!





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
宏仔
少尉
Rank: 3Rank: 3
aka Bazooka


UID 16420
精華 0
積分 17
帖子 560
成品數目 17 件
閱讀權限 10
註冊 2007-2-2
來自 月球上的人
狀態 離線
發表於 2009-4-16 12:14 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Gundam@EFSF 於 2009-4-15 10:56 PM 發表
U grab the tricks!
...

Yes, I think I got it.  I put the object further away (about 20 inches) and brightness on the object and background is more balance.  The 1st picture is a crop and resize.  And it seems there is a little more room for overexposure.  So I post process it a bit more on the 2nd picture.  May be a bit too much. :)
I love this tread.  Thanks Bro EFSF

QUOTE:
原帖由 sunnycch 於 2009-4-15 12:09 PM 發表
what kind of light did you use?
if common desk light, 用牛油紙包一包盞燈, act like diffusor

I used 2 lamps.  I hold the right lamp in mid air to shine the background.  Thanks for your hints.

[ 本帖最後由 宏仔 於 2009-4-16 12:53 AM 編輯 ]



 附件: 您所在的用戶組無法下載或查看附件
頂部
mark2
少校
Rank: 3Rank: 3


UID 10369
精華 0
積分 3
帖子 2700
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2006-4-30
來自 將軍澳
狀態 離線
發表於 2009-4-16 12:16 AM  資料  短消息  加為好友 
Thx Ching for sharing...will try it later

頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-4-16 06:42 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 宏仔 於 2009-4-16 12:44 AM 發表

Yes, I think I got it.  I put the object further away (about 20 inches) and brightness on the object and background is more balance.  The 1st picture is a crop and resize.  And it seems there i ...

the setting is very OK too, try take the pic at a lower angle & u can see the dramatic effect :)





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-4-16 10:41 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 
ur 2nd pic indeed is quite good, try some PSD optimization :)



 附件: 您所在的用戶組無法下載或查看附件




My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
宏仔
少尉
Rank: 3Rank: 3
aka Bazooka


UID 16420
精華 0
積分 17
帖子 560
成品數目 17 件
閱讀權限 10
註冊 2007-2-2
來自 月球上的人
狀態 離線
發表於 2009-4-17 02:07 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 
PSD = photoshop?  One more thing to learn
It looks sharp.  Thanks.

頂部
D.D.
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 13910
精華 0
積分 3
帖子 670
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2006-9-8
狀態 離線
發表於 2009-4-17 09:52 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Gundam@EFSF 於 2009-4-11 02:08 AM 發表


Hi bro vr2xtd,
是零焦距對焦微距 ( i.e. without the restriction of shortest focal length)
不妨多多指正, 小弟剛用DC數天的雕蟲小技, 見笑了

3.5 最後… 數碼相機的威(用上零焦距對焦微距 ...

唔好意思, 我係攝影門外漢. 我想問下用普通 DC(我果部係IXUS 900TI )点樣可以影倒 『零焦距對焦微距 ( i.e. without the restriction of shortest focal length) 』
万分感激 !!  THX !!

頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-4-17 10:23 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 D.D. 於 2009-4-17 10:22 PM 發表


唔好意思, 我係攝影門外漢. 我想問下用普通 DC(我果部係IXUS 900TI )点樣可以影倒 『零焦距對焦微距 ( i.e. without the restriction of shortest focal length) 』
万分感激 !!  THX !!

I believe ur model is newer than my 860, so just turn it into an icon of "flower" & u should get it :)

BTW, accoridng to http://tech.sina.com.cn/digi/dc/2006-12-07/11151276725.shtml

"最近微拍距离为5cm,足以应付日常拍摄。"

[ 本帖最後由 Gundam@EFSF 於 2009-4-17 10:58 PM 編輯 ]





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
D.D.
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 13910
精華 0
積分 3
帖子 670
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2006-9-8
狀態 離線
發表於 2009-4-17 10:42 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Gundam@EFSF 於 2009-4-17 10:53 PM 發表

I believe ur model is newer than my 860, so just turn it into an icon of "flower" & u should get it :)

BTW, accoridng to http://tech.sina.com.cn/digi/dc/2006-12-07/11151276725.shtml

"最近 ...

Thx your reply...

唔好意思, 我試過用花花, 但都影唔倒你SD Gundam 咁清......
係咪要 Set Set 部机 ?!

頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-4-17 10:45 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 D.D. 於 2009-4-17 11:12 PM 發表


Thx your reply...

唔好意思, 我試過用花花, 但都影唔倒你SD Gundam 咁清......
係咪要 Set Set 部机 ?!

-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)
-把感光度調校至最低
-使用微距
-不要用閃光燈
-適當的白平衡
- 神奇的三脚架

all 6 points done?





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
D.D.
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 13910
精華 0
積分 3
帖子 670
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2006-9-8
狀態 離線
發表於 2009-4-17 11:08 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Gundam@EFSF 於 2009-4-17 11:15 PM 發表


-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)
-把感光度調校至最低
-使用微距
-不要用閃光燈
-適當的白平衡
- 神奇的三脚架

all 6 points done?

-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)-  我用人エ智能自動對焦 ”開”
-把感光度調校至最低  -  ISO 80
-使用微距  -  YES
-不要用閃光燈 - YES
-適當的白平衡 - 唔識点較
- 神奇的三脚架 - YES

我較左以上 Setting, 可影倒黎對象物 3 CM 清楚
小於 3 CM 就 Focus 唔倒 .....!!

頂部
宏仔
少尉
Rank: 3Rank: 3
aka Bazooka


UID 16420
精華 0
積分 17
帖子 560
成品數目 17 件
閱讀權限 10
註冊 2007-2-2
來自 月球上的人
狀態 離線
發表於 2009-4-18 07:54 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 
-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)-  我用人エ智能自動對焦 ”開”
See manual http://canoncanada.custhelp.com/ci/fattach/get/2445/1161104924
Page 46.  Set it to off.  (use center area for the auto focus)


-把感光度調校至最低  -  ISO 80
-使用微距  -  YES
-不要用閃光燈 - YES
-適當的白平衡 - 唔識 ...
See p.56

Also exposure compensation may be useful.  See page 52

頂部
DSOA
上校
Rank: 4


熱讚榜勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章  
UID 23054
精華 3
積分 145
帖子 4012
成品數目 145 件
閱讀權限 10
註冊 2007-11-7
來自 Lonely Planet
狀態 離線
發表於 2009-4-18 09:31 AM  資料  短消息  加為好友 
回復 #1 Gundam@EFSF 的帖子

多謝分享

頂部
D.D.
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 13910
精華 0
積分 3
帖子 670
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2006-9-8
狀態 離線
發表於 2009-4-18 08:23 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Gundam@EFSF 於 2009-4-17 11:15 PM 發表


-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)
-把感光度調校至最低
-使用微距
-不要用閃光燈
-適當的白平衡
- 神奇的三脚架

all 6 points done?



QUOTE:
原帖由 宏仔 於 2009-4-18 08:24 AM 發表
-只對焦于一點上(重點!!還有只對焦于你想表現的焦點上)-  我用人エ智能自動對焦 ”開”
See manual http://canoncanada.custhelp.com/ci/fattach/get/2445/1161104924
Page 46.  Set it to off.   ...

多謝兩位師兄指点, 終於 Set 到 ok 啦 !!

頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2009-5-2 09:49 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 D.D. 於 2009-4-18 08:53 PM 發表

多謝兩位師兄指点, 終於 Set 到 ok 啦 !!

then look forward to ur great pics!





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
granzon
上尉
Rank: 3Rank: 3
處處火頭...


UID 588
精華 0
積分 12
帖子 1033
成品數目 12 件
閱讀權限 10
註冊 2003-12-2
來自 香港
狀態 離線
發表於 2009-5-2 10:26 AM  資料  短消息  加為好友  添加 granzon 為MSN好友 通過MSN和 granzon 交談 ICQ 狀態
受教啦
thanks~





模型愈買愈, 時間愈黎愈
頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-23 01:59 AM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver