回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: 噴槍+泵 questions
otaku
二等兵
Rank: 1


UID 16828
精華 0
積分 7
帖子 72
成品數目 7 件
閱讀權限 10
註冊 2007-3-24
狀態 離線
發表於 2009-2-24 04:40 PM  資料  短消息  加為好友 
噴槍+泵 questions

Somebody please help! THANKS!

1.怎樣才是一個好氣泵? 應看什麽規格?
2.What is double action?
3. what is the use of double air tank? why 2 tanks are better?
4. 水隔有咩用? 我見人越噴個水隔越多水, D 水可以放嗎?
5. What kind of pump and airbrush shall I get if want to spray supr thin lines?
6. Why my pump sometimes spray water?


New questions:

7.I have 水隔already, why still spray out water sometimes?
8. To srpay thin lines, do I just need a air brush wiht 0.2mm head? Do I need a new pump to give out higher pressure?

[ 本帖最後由 otaku 於 2009-2-24 09:14 PM 編輯 ]

頂部
woo
少將
Rank: 5Rank: 5
NAOKI流


熱讚榜勳章  
UID 3119
精華 2
積分 36
帖子 12090
成品數目 36 件
閱讀權限 10
註冊 2005-8-4
狀態 離線
發表於 2009-2-24 04:46 PM  資料  短消息  加為好友 
由於空氣有水份,加上香港濕度高.
水隔係必須的.否則噴噴下油出水就死啦
噴到定時定侯要放水啦





轉虧為"型"
頂部
otaku
二等兵
Rank: 1


UID 16828
精華 0
積分 7
帖子 72
成品數目 7 件
閱讀權限 10
註冊 2007-3-24
狀態 離線
發表於 2009-2-24 06:58 PM  資料  短消息  加為好友 
Can somebody please help to answer all questions for me? Thanks

頂部
VampireA
中將
Rank: 5Rank: 5
爛尾能手


熱誠勳章   熱讚榜勳章  
UID 5531
精華 3
積分 21
帖子 19466
成品數目 21 件
閱讀權限 10
註冊 2005-10-17
狀態 離線
發表於 2009-2-24 07:29 PM  資料  短消息  加為好友 
from q6.. it seems you have a pump & an airbrush already. Suppose you can state your current problem than asking which is better and what is the function of something. Beside all that, answer of your several question can be found on the internet and this forum if you search for them.





路過既厚多士
頂部
新人王.雄兄
壹等兵
Rank: 1


UID 28921
精華 0
積分 0
帖子 167
成品數目 0 件
閱讀權限 10
註冊 2008-4-27
來自 Kero星模型工廠
狀態 離線
發表於 2009-2-24 08:09 PM  資料  短消息  加為好友 
1. 好氣泵? 我想是夠靜, 出氣穩定, 同埋經濟吧.
2. double action, 即雙動作, 指噴槍. 按下出氣, 啦後出油.
3. 我想雙氣缸是增加儲氣量用的.
4. 水隔是隔開氣泵出的氣中的水份, 以免噴油出水.
5. 噴幼線用0.2噴槍吧.
6. 因為氣泵過熱, 裝水隔就能改善.

頂部
otaku
二等兵
Rank: 1


UID 16828
精華 0
積分 7
帖子 72
成品數目 7 件
閱讀權限 10
註冊 2007-3-24
狀態 離線
發表於 2009-2-24 09:14 PM  資料  短消息  加為好友 
Thanks all for your response.

I have updated new questions.

頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-22 07:47 PM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver